Oglas
Oglas
Okruženi smo reklamom – na televiziji, radiju, internetu, pisanim medijima, velikim panoima uz prometnice. Reklame su često razrađenije nego što mislimo – gotovo je svaka profesionalna reklama pažljivo osmišljena kombinacija riječi, slika i simbola, odabrana uz pomoć stručnjaka u području psihologije potrošača. Razumijevanje načina na koji reklama djeluje može Vam pomoći da osmislite vlastitu.
Priprema za projekt - analiza oglasa
Privlačenje pažnje
Zadržavanje pažnje
Privlačnost oglasa
Cilj oglašivača
Izrada oglasa
Slike i jezik
Stil
Jeste li zadovoljni svojim oglasom?
Priprema za projekt - analiza oglasa
Oglasi, bez obzira na format, imaju dva cilja:
  • obavijestiti nas o dostupnosti proizvoda ili usluge ili ponuditi detalje o događaju
  • uvjeriti nas u nešto, obično da nešto kupimo ili podržimo neku ideju.

Počnite tako da postanete svjesni tehnika koje oglašivači upotrebljavaju kako bi pridobili Vašu pozornost i uvjerili Vas da djelujete u skladu s njihovom porukom.

Prikupite zbirku materijala oglašavanja i postavite si važna pitanja o svakom primjeru.
  • Što je privuklo Vašu pažnju?
  • Što je zadržalo Vašu pažnju?
  • U čemu je privlačnost oglasa?
  • Što je bio cilj oglašivača i je li ostvaren?
Privlačenje pažnje

Što je prvo privuklo pažnju na oglas?

Je li privlačnost u:
  • slici
  • uporabi boje
  • pokretu i dinamici
  • zvuku
  • uporabi teksta
  • poznatom brandu ili logotipu?
Koji bi od ovih elemenata mogli biti najučinkovitiji za Vaš oglas?
Zadržavanje pažnje

Oglas može privući pažnju, ali njegova je zadaća da pažnju zadrži dovoljno dugo da poruka oglasa bude prenesena.

Je li oglas zanimljiv jer:
  • priča priču
  • prikazuje likove s kojima se možete lako poistovjetiti ili likove koji su uzori
  • u njemu sudjeluje neka poznata osoba
  • sadrži glazbu
  • koristi zvučne efekte
  • sadrži privlačne fotografije ili umjetnička djela
  • koristi slogan ili lako pamtljivu frazu
  • sadrži preveliku ili premalu količinu teksta
  • je usmjeren na tehničke detalje proizvoda
  • prikazuje uporabu proizvoda u privlačnom okruženju
  • Vas nasmijava
  • izaziva suosjećanje?
Koji će pristup biti najbolji za Vaš proizvod?
Privlačnost oglasa

Je li oglas privlačan zbog:
  • Vaše želje da izrazite svoju individualnost?
  • Vaše želje da budete dio skupine?
Nudi li:
  • bolji životni stil?
  • rješenje Vaših problema?
  • priliku da uživate ili se zabavite?
  • priliku da pomognete ljudima ili zaštitite okoliš?
Koji je od ovih pristupa najbolji za Vaš oglas?
Cilj oglašivača

Oglas može privući i zadržati pažnju, ali je li njime ostvaren cilj oglašivača?

Oglas:
  • samo obavještava
  • obavještava i nagovara
  • potvrđuje ili predstavlja brand
  • poziva da nešto učinite?
Što želite da Vaš oglas postigne?
Izrada oglasa

Ovaj će Vam zadatak biti mnogo lakši, a rezultati zadovoljavajući ako imate pristup računalu s programom za stolno izdavaštvo ili dobrim programom za obradu teksta.

Bit će Vam potrebna digitalna kamera, zvučna kartica, skener i grafički softver ako se odlučite za multimedijski oglas.

Pomoći će Vam i ako imate na raspolaganju opremu za uređivanje videosnimaka za oblikovanje televizijskog oglasa.

Tada možete:
  • početi istraživati tržište i ustanoviti tko bi bio zainteresiran za Vaš proizvod
  • odlučiti se za format – pisani ili multimedijski oblik
  • skicirati oglas
  • odlučiti kojim ćete se medijima koristiti i gdje ih možete pronaći
  • napisati tekst
  • sve složiti.

Pod skicom oglasa se podrazumijeva poruka i opis oglasa.

Čak i ako većina oglasa nije utemeljena na tekstu, ovo će Vam pomoći u stvaranju oglasa.

Ako ste se odlučili za nešto ambicioznije, trebat ćete kraću jednostavnu priču na kojoj se temelji Vaš oglas.

Slike i jezik
Slika vrijedi tisuću riječi - budite kreativni!
Slike
  • ostavljaju traga i privlače pažnju
  • nemojte se bojati upotrebljavati poznate slike – ljudi na taj način razumiju poruku
  • upotrijebite žive boje
  • neka Vam naslov – najznačajnija riječ ili izjava – bude u obliku slike.
Jezik može zadržati zanimanje i uvjeriti ako ga dobro upotrijebite.
Neka Vaš oglas ima:
  • pamtljive slogane i rečenice
  • rečenice koje počinju aktivnim glagolima u imperativu
  • tehničku terminologiju i znanstveno pojmovlje
  • mnogo priloga i pridjeva
  • dvostruko značenje
  • komparative pridjeva koji se zapravo na ništa ne odnose. Na primjer „Pere bjelje” – bjelje od čega?
Stil
Stil
  • Učite iz poezije – koristite usporedbu, metafore, aliteraciju, asonancu, ponavljanje, rimu i nemojte osjećati obvezu pisati punim rečenicama.
  • Neka su Vam rečenice kratke i aktivne, ali mijenjajte im dužinu.
  • Upotrebljavajte različite konstrukcije rečenica.
  • Upotrebljavajte aktivne glagole (npr. radije „Ovaj mountain bike briše konkurenciju” nego „Brži je od ostalih”.
  • Koristite riječi kao: nov, profesionalan, kvalitetan, izvrstan, stvoren, dom, obitelj, lako...
  • Upotrijebite uočljiv naslov, napisan podebljanim slovima.
  • Naglasite prednosti kupovine upravo tog proizvoda – npr. više vremena, manje stresa, više sigurnosti.
  • Zapamtite da želite da ljudi kupe Vaš proizvod – omogućite im da lako dođu do Vas.
Jeste li zadovoljni svojim oglasom?