Uvod
Desetominutna lekcija
U desetak minuta možete naučiti kako osmisliti projekt koji uključuje ciljano istraživačko pretraživanje Interneta, takozvani Lov na Internetu. Pomoću vodiča za lov na Internetu naučit ćete što je sve potrebno učenicima prilikom pretraživanja slika na Internetu i odgovor na brojne izazove na koje pri tome nailaze.

U učionici
Učenici najčešće koriste Internet kako bi pronašli potrebne podatke, a zatim u pismenom obliku dali odgovore na zadatke koje istražuju. U sklopu materijala koje im Internet pruža, javlja se i mogućnost da prilikom istraživanja odgovore predoče koristeći slikovne sadržaje.
Uvod
Jedan od načina da to učine je da se za učenike pripreme projekti vođenog istraživanja Interneta. To je vrsta lova na Internetu koji od učenika zahtijeva pretraživanje onih slika na Internetu koje se odnose na pojmove i ciljeve, koje je nastavnik odredio u predlošku. Internetski „sakupljački lov“ dozvoljava učenicima vježbanje tehnoloških vještina u problemskim projektima.
Ciljevi lekcije
Po završetku ove lekcije moći ćete:
- koristiti PowerPoint za osmišljavanje lova na Internetu unutar zadanog područja istraživanja
- moći pokazati učenicima kako pretraživati slike na Internetu te kako ih kopirati
- razmotriti načine primjene ovih tehnika u nastavi.
Primjer
Primjer
Pokrenut ćete primjer PowerPointovog predloška. Vratite se na ovaj vodič za pomoć.
Započnite
- Otvorite Primjer lova.
- Iz izbornika Pogled odaberite Dijaprojekcija.
- Prođite kroz predložak primjera. Po završetku zatvorite PowerPoint.
Vodič za ciljano pretraživanje Interneta učenike usmjerava na samostalan istraživački rad ali ih ujedno i vodi kroz istraživački proces usmjeravajući pretraživanje k zadanim specifičnim temama i sadržajima. Nastavnik kreira predložak PowerPointa kojim će učenike voditi u lov na slike kojima će prikazati geometrijske oblike i uzorke u stvarnome okruženju.
Snaga aktivnosti poput ove jest u sposobnosti učenika da ilustriraju zadani pojam pomoću izbora slika iz okoline.
Priprema za izradu predloška
Priprema za izradu predloška
Razmislite o sljedećem:
- Razmislite o sadržajima koje proučavate. Razmotrite na koji bi način lov na slike na Internetu mogao doprinijeti razumijevanju teme.
- Što je potrebno da bi se učenici pripremili za ovakvo istraživačko iskustvo?
- Hoćete li zahtijevati da učenici nabroje stranice na Internetu koje su koristili u lovu i da obrate pažnju na autorska prava korištenih materijala?
- Želite li da učenici rade u timu ili pojedinačno?
Započnite
- Kako biste otvorili predložak Vodiča za ciljani lov na Internetu, kliknite ovdje.
Priprema predloška
Priprema predloška
Za pripremu predloška:
- Idite na drugi slajd.
- Zamijenite tekst "Što želite da učenici otkriju?" s opisom slike koju trebaju pronaći. Ako smatrate potrebnim, pokažite im primjer lova.
- Dovršite preostale slajdove.
- Idite na deseti slajd. Napišite opis slike koja će učenike osnažiti u razvijanju mišljenja, zahtijevajući od njih da prošire svoje postojeće znanje.
Spremite i proslijedite učenicima
- Spremite predložak te svakom učeniku dostavite jednu kopiju.
Rad s predloškom
Neka učenici dovrše lov na Internetu
Sada kad svaki učenik ima jedan primjerak Vodiča za lov na Internetu, trebaju učiniti sljedeće:
- Otvoriti predložak i otići na drugi slajd.
- Pročitati opis slike koju treba pronaći.
- Otvoriti Internet-preglednik i započeti pretraživanje slika na Internetu. Za dodatnu pomoć kako pretraživati slike na Internetu prijeđite na sljedeću stranicu.
- Desnim klikom miša kliknuti na sliku i odabrati Kopiraj.
- Otići u PowerPoint.
- Iz izbornika Uređivanje, odabrati Zalijepi.
- Po potrebi promijeniti veličinu slike.
- Dovršiti sakupljanje slika.
Pretraživanje slika
Potražite slike
Pri traženju slike služite se istim tehnikama kao i pri traženju podataka.
- Otvorite Internet-preglednik i idite na neki od pretraživača.
- Unesite traženi pojam u okvir za unos teksta.
- Kliknite na Slike kada želite početi s pretraživanjem.
Razmišljanje o naučenom
Razmišljanje o naučenom
Za dovršetak ove lekcije, vratite se na uvodnu stranicu, provjerite jeste li postigli ciljeve ove lekcije i razmislite o načinima primjene ove ideje.
Dodatno: Autorska prava na Internetu
Autorska prava na Internetu
Možda ćete htjeti:
- podsjetiti učenike da slijede principe sigurnosti na Internetu
- razgovarati s učenicima o principima poštenog korištenja Interneta
Princip poštenog korištenja Interneta
Doktrina poštenog korištenja Interneta nastala je kako bi učenici i nastavnici mogli, na ograničen način, za razredne potrebe, koristiti materijale s autorskim pravima. Naglasite učenicima važnost poštivanja autorskih prava. Izvor slike uvijek mora biti naveden. Također je važno pročitati informacije o autorskim pravima koje se odnose na određenu internetsku stranicu. Učenici će možda morati potražiti dozvolu za korištenje slike u svom radu.
Zakon o autorskim pravima je ponekad teško shvatiti, pa si uzmite vremena da proučite upute.
Naučite više
Izvori
Ovaj je vodič prilagođen iz pdPointovoga sustava za profesionalni razvoj. Za više informacija posjetite internetsku stranicu SchoolKiT.